Honda Insight Forum banner

Obie światła mijania przestają działać w tym samym momencie?

5.9K views 36 replies 15 participants last post by  niwai  
#1 ·
Czy to kiedykolwiek przydarzyło się komuś innemu? Zeszłej nocy OBA moje światła mijania się przepaliły. Światła drogowe były w porządku. Standardowe żarówki 9003 (halogenowe??), nie jakieś wymyślne. Uszkodzenie obu na cewce świateł mijania.

Czy jest jakaś dziwna rzecz elektryczna, która mogła się wydarzyć, czy po prostu umarły naturalnie, ale w tym samym czasie?

Zaparkowałem samochód w ciągu dnia. W nocy poszedłem nim jechać i świateł mijania nie było. Więc zakładam, że umarły w ciągu dnia, ponieważ jechałem poprzedniej nocy i oba działały.
 
#3 ·
#4 ·
Cholera, wlazłem tam, wyciągnąłem złącze i potwierdzono, że jest spalone. Dokładnie jak na zdjęciach. Mój jest z 2000 roku z lipca. Strona internetowa Hondy mówi, że nie ma żadnych wezwań do naprawy dla mojego numeru VIN. Mogę zadzwonić do działu obsługi w lokalnym salonie, ale zakładając, że nie będą chcieli mi pomóc, czy istnieje jakieś zalecane rozwiązanie?
 
#7 ·
Cholera, wlazłem tam, wyciągnąłem złącze i potwierdzono, że jest uszkodzone. Dokładnie jak na zdjęciach. Mój jest z 2000 roku z lipca. Strona internetowa Hondy mówi, że nie ma żadnych wezwań do serwisu dla mojego numeru VIN. Mogę zadzwonić do działu obsługi lokalnego dealera, ale zakładając, że nie będą chcieli mi pomóc, czy jest jakieś zalecane rozwiązanie?
Mam 2 samochody na części z prawdopodobnie dobrymi. Jeśli potrzebujesz jednego, daj znać.

[Edit]: Może powinienem PRZECZYTAĆ cały wątek przed opublikowaniem. Jestem zmęczony :(
 
#5 ·
Właściwie to miałem tak, że oba światła mijania przestały działać w tym samym czasie. Byliśmy w CRV mojej żony, w drodze na plażę, mieliśmy około 30 minut jazdy i brak świateł mijania. Na szczęście byliśmy na ruchliwej drodze, więc po prostu podążałem za tylnymi światłami.

Obawiałem się, że przełącznik zespolony spalił się 600 mil od domu w weekend, ale szybka wycieczka do najbliższego Walmarta przywróciła nas na drogę.

Myślę, że wiązka przekaźnika do reflektorów jest odpowiednia dla mojego samochodu.
 
#6 ·
Nieważne - zapomniałem, że miałem zestaw kolumn kierowniczych z wczesnego S2000. Obniżyłem kierownicę Insight i udało mi się usunąć starą, wadliwą kolumnę reflektorów i zastąpić ją kolumną reflektorów S2000. Na szczęście wszystko działa dokładnie tak samo.
 
  • Like
Reactions: minor4326
#8 · (Edited)
@Natalya Czy często jeździsz w nocy? I/lub czy zawsze jeździsz w ciągu dnia z włączonymi światłami?

Próbuję tylko dowiedzieć się, jak zminimalizować tę awarię w moich samochodach. Czy jest to spowodowane łukiem elektrycznym? Czy czyszczenie styków przewodów temu zapobiegnie?

Poważnie myślę o zainstalowaniu przekaźnika dla świateł mijania, aby tylko mały prąd przechodził przez przełącznik świateł.

Edit1: spójrzcie na to... ktoś już to robi! Również w rozsądnej cenie. Dual High Low Beam Headlight Relay Wiring Harness H4 9003 with High Heat Ceramic Plugs

Edit2: i ten został użyty przez właściciela Insight, Camerona T. Świetnie sprawdził się przy naprawie za małego okablowania w 2002 Insight. Zastanawiam się, czy jest w IC?
 
#11 ·
Poważnie myślę o zainstalowaniu przekaźnika dla świateł mijania, aby tylko mały prąd przechodził przez przełącznik zespolony.
Chcesz powiedzieć, że włączają reflektory bezpośrednio z przełącznika, a nie przez przekaźnik?!? (Sean pisze, ponieważ jest zbyt leniwy, żeby wstać i wziąć instrukcję rozwiązywania problemów elektrycznych, żeby samemu zobaczyć)

Czy ktoś rozebrał jeden z uszkodzonych przełączników zespolonych, żeby dowiedzieć się, dlaczego się psują? Uszkodzenie mechaniczne przewodów? Uszkodzenia związane z temperaturą spowodowane przepływem prądu podczas użytkowania? A może styki zniszczone przez iskrzenie podczas rozruchu? (być może to było omawiane?)
 
#10 ·
To trochę z innej beczki, ale kiedyś miałem VW Jettę i to cholerne auto przepalało światła, pojedyncze i w zestawach, na lewo i prawo. Właściwie to w ciągu 5 lat włożyłem do tego głupiego samochodu więcej żarówek niż do wszystkich innych moich samochodów razem wziętych. Dosłownie kupowałem je tuzinami. Ale i tak kochałem ten samochód, bo, no cóż, VW. Wciąż dochodzę do siebie.

W końcu zrozumiałem, że musiałem uruchomić samochód i pozwolić mu "uspokoić się" przez kilka sekund, zanim włączyłem jakiekolwiek przełączniki, aby włączyć jakiekolwiek światła. To uratowało wszystko oprócz świateł stopu, które musiały być włączone przy uruchomieniu, ponieważ trzeba było wcisnąć pedał hamulca, aby go uruchomić. Tył po prawej stronie. Szczerze mówiąc, co kilka miesięcy. Denerwujące.

Wiem, że pracowałeś nad elektryką. Czy coś takiego mogło się wydarzyć?
 
#17 ·
Z tego, co czytałem, nie same łodygi. Pali się przewód.
Tak, zazwyczaj jest to styk wewnątrz obudowy złącza, który łączy się z zespołem łodygi.
Jak wspomniał @Bull Dog powyżej, niedawno przydarzyło się to jego nowemu niebieskiemu G1. Załataliśmy go na drogę do domu... Jestem ciekaw jego długoterminowego rozwiązania.
 
#16 ·
Mamy ten sam problem w świecie SRT4, istnieje wiązka przewodów, która zmienia sposób włączania/wyłączania reflektorów. Dźwignia po prostu przełącza przekaźnik, który obsługuje dużą moc reflektorów.
 
#18 ·
Jako mechanik stwierdziłem w innych samochodach, że nie tylko przepala się żarówka, ale także topi się wiązka przewodów, co pokazuje, że wiele z tych nowych (i jaśniejszych) żarówek nie działa ze starszymi systemami okablowania. Zawsze wkładam najtańszą żarówkę. Jeśli nie możesz widzieć przy użyciu taniej żarówki, prawdopodobnie reflektor jest zaparowany lub coś w tym rodzaju. Jest bardzo możliwe, że się przegrzewają i po prostu przepalają. Oczywiście, jeśli akumulator jest słaby, a to naprawdę dotyczy alternatora, dopiero niedawno dostałem mojego Insighta, więc nie jestem pewien co do skoków napięcia, ale w samochodzie z alternatorem, gdy akumulator jest naprawdę słaby i próbujesz go uruchamiać każdego dnia, alternator zwykle wytwarza więcej napięcia, ponieważ zawsze myśli, że musi być „naładowany”, aby to wytłumaczyć w prostych słowach. Powiedziawszy to, skok napięcia wraz z nowszymi żarówkami, które stają się gorętsze, może być przyczyną ich jednoczesnego przepalenia. Oczywiście sprawa z napięciem może nie dotyczyć tych samochodów... A jeśli wiązka przewodów jest wystarczająco dobra, mogą to być wciąż zbyt jasne żarówki, ponieważ najsłabsze ogniwo w układzie elektrycznym może to odczuć, a to może oznaczać przełącznik reflektorów w przełączniku zespolonym. A kiedy wymieniamy japońskie części, mamy tendencję do wkładania chińskich części, co jeszcze pogarsza sytuację lub może być recydywą.

To tylko przemyślenia i moja osobista opinia, ale niekoniecznie odnosząca się do tych samochodów. Tylko uogólnienie.
 
#19 ·
Mój 2000 miał akcję serwisową dotyczącą przełącznika wielofunkcyjnego właśnie z powodu tego problemu.

Zawsze wymieniałem reflektory parami, więc zawsze miałem zapasowy reflektor w bagażniku.

Zawsze jeżdżę również z włączonymi światłami.
 
#24 ·
Rysunek 27 na stronie 39 pliku electrical_component_location.pdf potwierdza, że nasze samochody mają przekaźniki reflektorów.

Jeśli przekaźniki reflektorów tam są, to co powoduje przepalanie się okablowania przełącznika reflektorów? Zwarcie spowodowane nieprawidłowym okablowaniem? Czy na to było wezwanie do serwisu?
Pełny prąd reflektora nadal przepływa przez przełącznik.
 
#26 ·
Dobrze. Wygląda na to, że nikt jeszcze nie przyjrzał się ETM, aby spróbować lepiej zrozumieć, w jaki sposób Honda kieruje zasilanie reflektorów.

Image


Podsumowując.

Przełącznik w manetce, którego używasz do włączania reflektorów, steruje przekaźnikiem.

Przełącznik u podstawy manetki, który kontroluje światła drogowe/mijania i błysk-do-wyprzedzania, przełącza pełne ~9 amperów prądu. (ten przełącznik jest uruchamiany po przesunięciu całej manetki do przodu lub do tyłu.
 
#32 ·
Alright. Wygląda na to, że nikt jeszcze nie przyjrzał się ETM, aby spróbować dalej zrozumieć, jak Honda kieruje zasilanie do reflektorów.
Ja to zrobiłem. Dzięki za zamieszczenie schematu. Myślę, że całkowicie przerobię okablowanie reflektorów. Chcę zmniejszyć prąd przepływający przez przełącznik, zmniejszyć spadek napięcia i sprawić, by światła wyłączały się po wyjęciu kluczyka. Skomplikowany obwód Hondy nie osiąga żadnego z tych celów!
 
#27 · (Edited)
Moim zdaniem na temat tego schematu jest to, że żarówki zawsze uziemiają się przez przełącznik ściemniacza lub flash to pass, jak opisuje @bull dog.

Byłby to pełny prąd przy połączeniu 6 dla świateł mijania lub 4 dla świateł drogowych lub 12 dla wszystkiego.

Które połączenie przewodów jest stopione w problematycznych samochodach? Jaki kolor ma przewód?
 
#31 · (Edited)
Sean, zobacz post#15 w tym wątku, aby zobaczyć zdjęcie spalonego złącza.

To nie przełącznik zespolony zawodzi, tylko jeden z przewodów łączących się z przełącznikiem zespolonym przepala się.
Dzięki za aktualizację. Paliłem świecę po obu stronach.

Widziałem link do zestawu naprawczego, który używa przekaźników w poście Balto.

 
#37 ·
Znalazłem to w Internecie:

1 Akcje serwisowe dla 2000 HONDA Insight
Wyświetl 102550100 wpisów
Wyszukaj:
Data akcji serwisowejKomponentPodsumowanie
2/23/2004OŚWIETLENIE ZEWNĘTRZNE:REFLEKTORYW NIEKTÓRYCH POJAZDACH OSOBOWYCH ZACISK ŚWIATEŁ MIJANIA W WIĄZCE PRZEWODÓW REFLEKTORÓW MOŻE SIĘ PRZEGRZEWAĆ I POWODOWAĆ AWARIĘ ŚWIATEŁ MIJANIA BEZ OSTRZEŻENIA.
Środek zaradczy:
DEALERZY SPRAWDZĄ PRZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ I ZŁĄCZKĘ POD KĄTEM OZNAK USZKODZEŃ CIEPLNYCH. JEŚLI WYSTĘPUJĄ USZKODZENIA CIEPLNE, DEALER WYMIENI PRZEŁĄCZNIK I ZŁĄCZKĘ. JEŚLI NIE MA USZKODZEŃ CIEPLNYCH, DEALER WYMIENI PRZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ I JEDEN STYK W ZŁĄCZCE. POWIADOMIENIE WŁAŚCICIELI ROZPOCZĘŁO SIĘ 5 KWIETNIA 2004 R. WŁAŚCICIELE POWINNI SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z HONDA POD NUMEREM 1-800-999-1009.