Honda Insight Forum banner

Vervanging van polyurethaan achterasbussen.

79K views 261 replies 56 participants last post by  gt3randy17  
#1 · (Edited)
Bewerk, Draai de bouten vast tot 65 ft lbs, geen losraakprobleem sindsdien.

#4 ·
Je zou minimaal een prototypeset willen maken en deze vervolgens grondig testen. De standaard exemplaren zijn niet zomaar domme struiken; ze zijn ontworpen om in bochten af te buigen om de juiste spoorveranderingen te bewerkstelligen.

#5 · (Edited)
Poly-bussen zouden te stijf zijn en hebben al die chique dingen niet nodig. Daarom weet ik niet zeker waarom dit bedrijf probeert de manier na te bootsen waarop deze bussen zijn ontworpen. Zo ja, dan is polyurethaan niet wat ze zouden moeten gebruiken, zo ja.

Het enige wat ik zou moeten doen, is de oude bus eruit slaan, de ID meten en wat poly-materiaal op de draaibank draaien en een centrale bus krijgen.

Achterwielbesturing is waarschijnlijk sowieso een beetje overdreven. Mijn andere auto heeft achterwielaandrijving en een vergelijkbaar systeem en ik haat het hoe papperig het aanvoelt bij het nemen van scherpe bochten.

#6 ·
Afbuigende bussen zijn zo goed als een vereiste voor torsie-as-assen. Zonder hen zou ik verwachten dat je behoorlijk grote achtersteer krijgt. Maar zoals ik al zei, test een set om erachter te komen.

#9 · (Edited)
Afbuigende bussen zijn zo'n beetje een vereiste voor torsie-asassen. Zonder hen zou ik verwachten dat je behoorlijk grote achtersteering krijgt. Maar zoals ik al zei, test er een set om erachter te komen.
Ik betwijfel of "grote achtersteering" gaat gebeuren met alleen poly-bussen.

Ik heb hetzelfde type achteras met poly-bussen en een grote achterste stabilisatorstang op mijn Dodge GLH en ik krijg helemaal geen overstuur.

Image

Geloof me, ik heb mijn best gedaan om het te laten oversturen.
Image

Door de hitte zijn beide bussen op mijn Insight kapot. Wanneer de metalen huls van het rubber loskomt, heb ik een ENORM gevaar. Omdat mijn Insight zonder die achterasbussen defect is en er weinig interesse is getoond, wordt dit project geannuleerd. Zie pagina 2 voor een update.

#10 · (Edited)
Ik wil niet dogmatisch zijn in mijn argument over de Insight als geen van ons beiden het daadwerkelijk weet, maar....

De rolbesturing van een torsiestang achteras zal daadwerkelijk worden verminderd met een grote anti-rolstang achter, omdat er minder rol zal zijn, dat wil zeggen dat één wiel een veer verlengt terwijl het andere een veer samendrukt. Dit veroorzaakt rolbesturing in een torsie-as achteras, aangezien tijdens deze bewegingen één wiel naar voren en één wiel naar achteren beweegt.

De neiging tot overstuur van een auto zal toenemen met een grotere rolstijfheid achter.

De Insight is een auto waarbij grote rolbesturing achter behoorlijk uitgesproken kan worden met veranderingen in de rijhoogte, dus ik zou ook voorzichtig zijn met veranderingen aan de achterste bussen.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen; Ik zeg - wees voorzichtig, vooral als je het hebt over het produceren ervan voor de algemene verkoop.

#11 · (Edited)
De totale lengte van de Honda-bus is ongeveer 92 mm / 3,62 inch.
De totale diameter van de Honda-bus is ongeveer 50 mm / 1,9685 inch.

Bushed DOM Sleeve - RuffStuff Specialties

Dit ziet er veelbelovend uit. Ze snijden op maat met twee verschillende boutmaten.

Ik moet de Honda-bus opnieuw meten, maar wat dit bedrijf aanbiedt, komt heel dicht in de buurt van wat we nodig hebben.

#12 · (Edited)
Ik heb mijn onderdelen gekocht aan mijn vriend die een nauwkeurigere schuifmaat heeft en mijn onderdelen heeft gemeten. De totale lengte van de standaard bussen is 3,645", de diameter van waar de bussen in de huls gaan is 1,990 tot 1,970, de boutdiameter is 0,476 inch.

Ik heb gechat met een vertegenwoordiger van het bedrijf, ze doen alleen imperiale metingen.

Dus, ik bestel een paar 3 5/8" lange bussen, met 1/2" huls I.D., met GEEN vetnippel. Ook een 17% kortingsbon gevonden op hun facebook pagina.

Alle onderdelen moeten binnen 0,030-0,010 inch passen, waardoor ze gemakkelijk te bewerken zijn. :)

#89 · (Edited)
Ik heb mijn onderdelen gekocht van mijn vriend die een nauwkeurigere schuifmaat heeft en mijn onderdelen heeft gemeten. De totale lengte van de standaard bussen is 3,645", de diameter waar de bussen in de huls gaan is 1,990 tot 1,970, de boutdiameter is 0,476 inch.

Ik heb gechat met een vertegenwoordiger van het bedrijf, ze doen alleen imperiale metingen.

Dus ik bestel een paar 3 5/8" lange bussen, met een 1/2" huls I.D., met een vetnippel. Ook een kortingsbon van 17% gevonden op hun facebookpagina.

Alle onderdelen moeten binnen 0,030-0,010 inch passen, waardoor roblox music codes ze werken heel auto clicker gemakkelijk zou moeten zijn. :)
Als iemand met een levensvatbare vervanging kan komen voor een redelijke prijs, ben ik erbij. Mijn bussen beginnen te scheuren en moeten uiteindelijk worden vervangen.

#13 · (Edited)
Nieuwe bussen zijn hier!

Afgezien van het feit dat de metalen huls met een diameter van 2 inch moet worden afgedraaid tot 1,970-1,990 inch, lijken alle andere aspecten van de bussen perfect te zijn. :)
Opmerking: NIET perfect als Honda-design bussen, maar als "het dichtst bij perfect" kant-en-klare bussen qua lengte en diameter.

#15 ·
Nieuwe bussen zijn hier!

Afgezien van het feit dat de metalen huls met een diameter van 2 inch moet worden bewerkt tot 1,970-1,990, lijken alle andere aspecten van de bussen perfect te zijn.
Image

Image

Image

Image
U *realiseert* zich toch dat de originele bus is ontworpen om progressief stijver te worden met zijwaartse kracht in één richting - dat is wat het gevormde metaal bereikt? Ik weet uit uw eerdere berichten dat dit u schijnbaar niet interesseert, maar om te zeggen dat "alle andere aspecten van de bussen perfect lijken te zijn" is gewoon niet waar.

#17 · (Edited)
Misschien kunnen JulianEdgar en ADDvanced hun eigen threads openen en een oplossing vinden die ze acceptabel vinden? Uw zorgen zijn genoteerd, maar een dood paard slaan gaat niemand helpen.

DISCLAIMER:

Mijn oplossing is uiteraard geen in de fabriek door Honda ontworpen onderdeel, mijn busoplossing kan de rijeigenschappen van de auto veranderen of niet.

Andere bedrijven, bijvoorbeeld Dodge, hebben echter miljoenen K-cars uit de jaren 80 met voorwielaandrijving gemaakt en verkocht met ronde/cilindrische draagarmbussen en hun auto's rijden prima.

Image

Image

Mensen hebben hun standaard VW Golf gen II/III bussen vervangen door de ronde/cilindrische polybussen zonder nadelige gevolgen.

VWVortex.com - POWERFLEX REAR AXLE Bushing DIY

Image

Image

We hebben ook een paar mensen en hebben een aangepaste huls gemaakt en de VW GOLF gen II bussen zo gemaakt dat ze met hun inzichten werken.

1 jaar later.
http://www.insightcentral.net/forum...ms/modifications-technical-issues/17742-rear-axle-poly-bushes-9.html#post238277

http://www.insightcentral.net/forum...t-gen-discussion/97306-first-time-insight-owner-build-thread-5.html#post1185994

Uitstekend, hoeveel heeft dit allemaal gekost?
Minder dan $60 tot nu toe.

#19 ·
Ik zeg niet dat het niet zal werken of zelfs negatieve problemen zal hebben, ik zeg alleen maar "100% perfecte pasvorm als ik een beetje affrees" is... uh... nou ja. Ik bedoel. Bullshit? Nogmaals, het eindresultaat kan prima zijn, ik denk alleen dat je uitspraak twijfelachtig was.
Dit toegevoegd aan de bovenstaande post.Opmerking, NIET perfect als Honda-design bussen, maar als "het dichtst bij perfect" kant-en-klare bussen gevonden, qua lengte en diameter.

#20 ·
Heren,

Als u polyurethaan onderdelen nodig heeft, laat het me dan weten.
Ik kan een perfecte kopie vormen als u een origineel heeft.

Natuurlijk moet ik zeggen dat dit mijn bedrijf is en dat het alleen financieel haalbaar zal zijn met een soort MOQ. Ik heb geen tijd om voor hobby te werken, ook al zou ik het leuk vinden.

#22 ·
Wat het vervangen van de achterste bussen significant maakt in het geval van de torsie-as van de Insight, is dat deze verandering waarschijnlijk de dynamische toespoor tijdens het hard insturen zal beïnvloeden.

Het betekent dat de auto zich mogelijk - mogelijk - gevaarlijk kan gedragen in de bocht.... in die zin dat hij veel sneller kan gaan spinnen als je probeert een kind te ontwijken dat voor je op de weg rent, of als je bijvoorbeeld een bocht verkeerd inschat.

Het is onwaarschijnlijk dat het slechter zal zijn dan het gedrag van de achterwielophanging met volledig kapotte bussen (maar dan zou je sowieso niet met zo'n auto op de weg moeten rijden), maar het zou best wel eens, uh, interessant kunnen zijn.

Het kan ook het soort verandering zijn dat in alle, behalve extreme bochtsituaties werkt, waarna het erg gevaarlijk wordt.

Gezien het feit dat mijn auto verreweg de meest gemodificeerde Insight is waar ik ooit van heb gehoord qua ophanging, ben ik nauwelijks tegen aanpassingen aan de ophanging. Maar ik zou nooit een verandering voorstellen die niet grondig is getest, inclusief heel hard rijden.

Wat we hier hebben is een voorgestelde remedie die is gedaan zonder veel inzicht in de dynamiek van torsie-assen die toespoorcorrectiebussen gebruiken - en tot nu toe helemaal geen tests.

Ik hoop dat het briljant werkt, maar doe in ieder geval een aantal zeer grondige tests voordat je ons vertelt hoe geweldig het allemaal is.

#23 ·
....Wat we hier hebben is een voorgestelde remedie....
OP suggereerde niet dat het een wondermiddel was. Kerel heeft gescheurde achterbussen en wilde geen $900 betalen voor standaardvervangingen. In plaats daarvan heeft hij ongeveer $60 betaald voor iets waarvan hij denkt dat het goed genoeg zou moeten werken en beter zou moeten zijn dan wat hij heeft.

#24 · (Edited)
Grote update!

Ik ging naar mijn vriend en liet de metalen hulzen bewerken! De bewerking was minimaal, dus het proces ging vrij snel. Ik gebruikte de standaard bus als leidraad voor hoeveel ik moest bewerken en waar ik moest stoppen.

Image

Image

BELANGRIJK, Zorg ervoor dat de poly-bus is geïnstalleerd in de metalen huls bij het meten.
Image

Klaar om geperst te worden.
Image

#25 · (Edited)
Ik heb wat polyurethaan glijmiddel gekregen van polyurethaan glijmiddel.

We hebben een hydraulische pers gebruikt om de buitenste metalen hulzen in te persen. Ik heb een rubberen hamer gebruikt om de poly-bussen in hun metalen huls te hameren, royaal vet aangebracht in de poly-bussen waar de binnenste metalen huls in gaat (de bus draait om deze binnenste huls). Ik heb een hamer gebruikt om de binnenste metalen hulzen erin te duwen. Toen heb ik meer vet aangebracht tussen de poly-bussen en de fabrieksbeugels op de auto.

Image

Geïnstalleerd op de auto!
Image

Image

#49 · (Edited)
Laat het ons weten hoe het werkt als je de kans krijgt. :)
Wat dacht je ervan om hem een paar dagen de tijd te geven om zijn recensie te geven, als hij het overleeft.
KLR3CYL heeft afgelopen vrijdag met mijn auto gereden. Hij zei dat hij dit draadje zal updaten met zijn recensie.

Houd er rekening mee dat mijn auto de volgende onderdelen heeft, alle onderdelen zijn 2-3 maanden oud.

Voor- en achterveren van KLR3CYL
Fabriek Honda-schokdempers
Fabriek schokdemperbevestigingen
Fabriek schoklager
GAZ-schokdempers
RE92-banden
poly achterasbussen

Nee, ik bewerk geen onderdelen en heb ook geen service/onderdelen aan te bieden, behalve de interieur-LED's.

#27 ·
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit naar de achterste bussen gekeken - dus laat me samenvatten wat er aan de hand lijkt te zijn en corrigeer me als ik het mis heb?

Het originele ontwerp heeft een metalen huls in de torsieas 'huls', zodat eigenlijk slechts de helft tot een derde van de bus zacht, buigzaam materiaal is, terwijl de andere helft tot twee derde stijf metaal is. Uw originele polybusvervanging verving de hele OEM-bus door 'zacht, buigzaam' materiaal, niet alleen de helft of zo ervan. Nu heeft u een metalen huls gemaakt die ongeveer de helft van de polybus vervangt door stijf metaal en lijkt het veel meer op het OEM-ontwerp?

Klopt dit allemaal zo?

#28 ·
Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit naar de achterste bussen gekeken - dus laat me samenvatten wat er aan de hand lijkt te zijn en corrigeer me als ik het mis heb?

Het originele ontwerp heeft een metalen huls in de torsiebalk 'huls', zodat er in feite slechts de helft tot een derde van de bus zacht, buigzaam materiaal is, terwijl de andere helft tot twee derde stijf metaal is. Uw originele polybusvervanging verving de hele OEM-bus door 'zacht, buigzaam' materiaal, niet slechts de helft of zo ervan. Nu hebt u een metalen huls gemaakt die ongeveer de helft van de polybus vervangt door stijf metaal en lijkt het veel meer op het OEM-ontwerp?

Klopt dit ongeveer?
Aangezien we het alleen hebben over kleine, kleine doorbuigingen in de bus om de vereiste toeslagverandering in bochten te geven, en een longitudinale en transversale doorbuiging het geeft, kan niemand zeggen wat de resultaten van deze nieuwe bus zullen zijn.

De fabrieksbus heeft bijvoorbeeld holtes (lege ruimtes) in één vlak, naast de progressieve, gevormde transversale metalen versteviger. Het is een bus die een zeer lange, gedetailleerde blik waard is.

Het busontwerp in torsiebalkassen wordt in de literatuur eigenlijk heel weinig behandeld. Mijn beste referentie is 'Chassis Handbook' (ATZ 2011) met een sectie over torsiebalkophangingen (pagina 391) en een goede sectie over doorbuigende bussen (pagina 316 - 320). De sectie over bussen toont doorbuigingen versus kracht in verschillende vlakken, ook voor een bus die nogal lijkt op de Insight.

Het baanbrekende artikel over torsiebalkassen is SAE 810420.

Ik heb het gevoel dat Honda de achterwielophanging toespoor in bochten zou hebben gegeven, om de uitspoor te compenseren die zou optreden als de draagarmen zijwaarts doorbuigen. Maar je hebt daar ook rol-overstuur/onderstuur-effecten - en de Honda kan zeker veel rol-stuur hebben.

Als die gok klopt, en al het andere hetzelfde blijft (niet waarschijnlijk!), zou ik verwachten dat de Insight met deze achterbussen uitspoor in bochten heeft. Dit is niet per se een slechte zaak op een FWD die je beter wilt laten insturen, maar het kan ook leiden tot gas-off overstuur. Ik zou graag de handling willen zien getest op een cirkel van het type skid-pan (ik gebruikte vroeger rotondes!) met het gaspedaal abrupt opgetild zodra de voorkant begint te glijden (dwz wanneer de auto onderstuurt).

Ik hou eigenlijk van lift-off overstuur op een FWD, maar heel, heel weinig fabrikanten brengen auto's als deze uit omdat het mensen kan bijten, bijvoorbeeld in de regen.

Wie weet? Misschien werken de nieuwe bussen toevallig goed.

#29 ·
Ik heb het gevoel dat het verschil waarschijnlijk te verwaarlozen is, tenzij je autocross-achtig rijdt, en zelfs dan gedraagt het zich waarschijnlijk tot je die grenzen opzoekt.

#31 · (Edited)
De auto vandaag uitgelijnd en behoorlijk hard door de bochten gereden, genoeg om alle 4 de banden te laten piepen. De auto bleef stabiel zonder enige dreiging van overstuur.
eigenlijk wel wat ik dacht dat er zou gebeuren.

Mensen denken over het algemeen dat de techniek moet blijven, ook al heb ik veel fabrieks onderdelen vervangen, inclusief achterwielbesturingsbussen die het bochtenwerk zelfs verbeterden door ze te elimineren. Overstuur is eigenlijk voorspelbaarder en in sommige gevallen moeilijker te veroorzaken (maar dan heb ik het niet over een Insight met 50 psi in de banden).

Er zijn veel dingen aan deze auto's die 'over-engineered' zijn.

Is rijden op de oude, papperige en gescheurde achterbussen veiliger? Ik betwijfel het ten zeerste.

#34 · (Edited)
JulianEdgar,

Ik maakte bochten met hoge snelheid, voelde hoe de voorkant begon te glijden en dan het gas losliet, en de auto bleef stabiel door de bocht.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat we het nooit eens zullen worden totdat je in mijn auto rijdt. U heeft uw theorieën en ik heb mijn persoonlijke ervaringen met het rijden in mijn auto. U bent dus uitgenodigd om naar Arizona te komen om in mijn auto te rijden.

De vraag voor tryigbe is hoeveel zou u vragen voor een paar herwerkte bussen zoals u ze gemaakt heeft?
Zoals vermeld in de eerste post, heb ik hier geen financieel gewin aan, alles wat ik wilde is een set bussen die geen $800 kosten om de kapotte te vervangen. Ik heb de gedetailleerde informatie gepost over wat te krijgen, hoe de onderdelen te bewerken en mijn persoonlijke feedback, dit zijn mijn bijdragen.

Ik denk niet dat ik nog iets aan dit draadje toe te voegen heb.

#35 ·
Ik ben blij dat u meldt dat ze zo goed werken. U heeft nu een haalbare weg gecreëerd voor degenen die achtervering hebben met versleten bussen. Goed gedaan.

#36 ·
Ik heb vorige week een set van deze bussen in GASMIZER geïnstalleerd en het is een verbetering ten opzichte van de OEM-bussen. Ik heb gemerkt dat de neiging van de auto om van scheuren in het wegdek af te wijken/te sporen, volledig verdwenen is! Zelfs toen hij nieuw was, had hij de neiging om de rijstrookgroeven te volgen. Ik heb het gevoel dat dit een van de 3 belangrijkste verbeteringen is in het rijgedrag en de rijeigenschappen die ik aan GASMIZER heb aangebracht. #1 was het wegdoen van de pos potenzas #2 waren nieuwe veren van Scott.

#44 ·
Ik heb het gevoel dat dit een van de 3 belangrijkste verbeteringen is in de rijeigenschappen en het rijgedrag die ik aan GASMIZER heb aangebracht. #1 was het wegdoen van de pos potenzas...
Schaam je, je praat slecht over onze favoriete band... Even serieus, ik denk eigenlijk dat de Potenzas een goede band zijn, zelfs voor de handling. Ik rij er echt hard mee en ze voelen geweldig aan, bijvoorbeeld in bochten houden ze zich heel goed. Het verbaast me altijd. Ik verwacht altijd dat ze zacht en wiebelig aanvoelen en misschien zelfs glijden, maar dat doen ze nooit... Ik ga gewoon hard en snel de bocht in en ze hebben me nog nooit teleurgesteld...