Honda Insight Forum banner

Download 2000-2006 Insight Service Manual PDF en anderen

208K views 127 replies 71 participants last post by  jfndue34  
#1 · (Edited)
Dit eerste bestand bevat originele Honda-documenten over het volgende:

- Accessoires installatie
- Bulletins
- Elektrische storingshandleiding
- Servicenieuws
- Carrosserie reparatiehandleiding
- Specificaties
- Geavanceerde DTC-probleemoplossing (erg handig)

"Elektrische storingshandleiding" en "Carrosserie reparatiehandleiding"
Deze 2 boeken bevatten gekoppelde pagina's, dus om er gemakkelijk doorheen te navigeren, extraheer alle pdf's voor de handleiding in één map, open vervolgens een van de pdf's in de map en klik op de knop HOOFDMENU om naar de
startpagina te gaan.

Voor de "Geavanceerde DTC-probleemoplossing" staan de pdf's in de map voor elke "P-code".

En de "Servicenieuws"-documenten bevatten ook informatie over andere Honda's in dezelfde documenten. Om informatie over de Insight te vinden, kunt u die pdf's doorzoeken.

~50 MB
HondaInsightPDFs.zip

Dit tweede bestand is een servicehandleiding voor de Insight 2000-2006. Het lijkt geen origineel Honda-document te zijn zoals de bovenstaande, maar het bevat nog steeds alle informatie en bestaat uit doorzoekbare pdf's

~180 MB (extraheer de pdf's uit het gecomprimeerde bestand)
Honda-Insight-2000-2006.exe

(Om te downloaden, gebruik Rechtsklikken --> Opslaan als)
Insight Resource Manual
https://www.mediafire.com/?a74sjsdvdszesd9

Insight 2001 Supplement
https://www.mediafire.com/?4zhdw1yz0wvc5nj

Gen1 Workshop Manual PDF Collection (Online View - GoogleDocs)
https://drive.google.com/drive/fold...tMzEzM2YwMjI4Y2Yy/0B6EDknyr-8unYjFjZWU2NjMtY2Q0Ny00YTExLWI0YTEtOWFhNGNkMWE1NGVk

Online View - Google docs collection (dankzij AbCaRed00)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bLUyuFXWywH0PIzTXYtT6UprBNkOtjnWh5PFKjDFylA/pubhtml

Hier zijn alternatieve downloadlinks aangeboden door retepsnikrep:
Servicehandleiding (Bestandsdownload 233 MB)

Elektrische handleiding en andere pdf's (Bestandsdownload 50 MB)

#5 ·
Wauw, ontzettend bedankt!! Ik ben zo blij dat ik heb gewacht en nog niets heb gekocht. Nu aan het downloaden!

#10 · (Edited)
Ik heb zojuist geprobeerd het te downloaden met Firefox, en het leek prima te werken. Weet je zeker dat er niets mis is aan jouw kant?

Maar goed, ik kan de bestanden opnieuw uploaden naar een andere website als dat nodig is...

Kent iemand een goede gratis bestandshostingsite?

#11 ·
Online Backup: Opslag voor bestanden, muziekbestandhosting, MP3, documenten, afbeeldingen werkt redelijk goed en vereist geen registratie. Anders zijn mijn andere belangrijkste Gratis filehosting. Bestanden delen. Bestand uploaden. FileFactory.com en FileDen.com | Gratis filehosting en online opslag , maar daarvoor is een (gratis) aanmelding vereist. Ik probeer momenteel te achterhalen waarom mijn raam aan de bestuurderskant helemaal naar beneden vastzit, dus dit zou enorm nuttig zijn. Nogmaals bedankt, het wordt zeer gewaardeerd.

#12 ·
Nogmaals bedankt, Jim.

#13 ·
Hmm, het lijkt erop dat ik de enige ben met het probleem. Ik denk dat het iets te maken zou kunnen hebben met de manier waarop de bestanden gezipt zijn, die alleen voor pc's geldt (ik zit op een Mac). Nog nooit zoiets meegemaakt, maar je weet maar nooit. In dat geval, maak je geen zorgen over het besteden van meer tijd aan het uploaden naar andere sites, ik zal het gewoon vanaf andere computers proberen.

Nogmaals bedankt!

#23 · (Edited)
Ik zal deze ook naar mijn eigen webruimte uploaden en een paar eenvoudige links aanbieden als ik terug ben van vakantie. Ik heb ze ook sticky gemaakt. Met dank aan de originele uploader. Peter

Edit: Ik heb er net een paar bekeken en zie dat ik ze allemaal moet lezen.

De weinige die ik heb gelezen, laten dat zien.

1) De huidige sensoren voor de batterij en de motor hebben een werkbereik van -200 tot +200A. Mijn zoektocht naar wat meer vermogen kan uiteindelijk werken!

2) De berekeningen voor batterijverslechtering staan een minimale batterijcapaciteit van 650 mAh toe voordat een code wordt ingesteld.

3) De temperatuursensoren in het accupakket worden in detail beschreven met temperatuur-/weerstandsgegevens!

4) Ze bevatten gegevens over de constructie van de seriële communicatie van de inter-BCM/MCM-modules en de IMA-besturing, die we op de moeilijke manier moesten uitzoeken.

Om een zin van Mr. Spock te citeren: "Fascinerend"

#26 ·
De bestandshost werkt niet met downloadmanagers (Down them all), maar werkt wel met een simpele DL.

#27 ·
nuttige info tot nu toe verzameld

Ik heb nu wat meer nuttige info ontdekt.

1) De batterijstroomsensor leest -100 tot +100A 0A = 2,5v output

2) De MPI stroomsensor leest -200 tot +200A 0A = 2,5v output

3) De PTC-strips stellen geen cel-overtemperatuuralarm in totdat een cel +90C bereikt

4) De batterijtemperatuursensoren stellen geen fout in totdat de algemene batterijtemperatuur +80C bereikt

5) De batterijventilator wordt pas geactiveerd als het accupakket 55C+ bereikt

#29 ·
Ik heb nog geen kans gehad om het te lezen, omdat ik bang ben dat ik het zou kunnen neerleggen, maar ik had een vraag. Ik ben niet zeker over de i1, maar de i2 lijkt een ventilator met meerdere snelheden te hebben. Het heeft als een licht briesje met de sleutel aan, dan draait het op tot een hoge versnelling bij het uitvoeren van een geforceerde regeneratie. Dan, in auto-stop, lijkt het nog steeds een lagere snelheid te hebben in vergelijking met stationair.

Stond er wanneer het ima-systeem stopt of rust? Is er een temperatuur die het kan laten stoppen totdat het afkoelt? En waar gaat de lucht van de ventilator naartoe? Blaast het onder de carrosseriepanelen van de achterkant of naar buiten?

Ik heb nu wat nuttigere info ontdekt.

5) De batterijventilator activeert pas als het pack 55C+ bereikt